Enmansmiddag

När jag ska äta middag själv och vill att det ska gå riktigt snabbt brukar jag göra äggröra med söta tomater. Så enkelt och så gott. Man steker bara hackade tomater med en nypa råsocker, flyttar det till en tallrik och steker äggröra i samma panna med lite salt och peppar.

Nu tror ni säkert att jag bara vill visa upp min mat som vanligt, och ärligt talat var det tanken från början. Men sen inträffade något. Min kompis T har problem med gallsten, jätteproblem.. han fått remiss för operation och allt. För några veckor sedan när vi var ute och lunchade berättade han att det värsta man kan äta när man har problem med gallsten är ägg. Jag sa emot och hävdade att det var fett, jag kan nämligen få lite problem av det. Men nu, 1 timme efter att jag avslutat min goda äggröramiddag har jag sjukt ont. Det kommer liksom vågor av ont i solarplexus och bak i ryggen på samma punkt.

T.. om du läser detta, ring upp direkt och berätta vad jag ska göra?!

Satans äggröra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0