Det kommer gå

Jag har bestämt mig för att bara kallt räkna med att Jörgen kommer hem på lördag morgon som det är sagt, han verkar också vara inställd på det. Jag har dock knappt pratat med honom sedan jag ringde upp på förmiddagen, han skickade bara ett meddelande att han trodde det skulle gå bra och att jag inte skulle oroa mig.

Just nu sitter jag och följer en chatt på aftonbladet.se med vulkanexperten Ari Tryggvason (roligt namn). Han skriver roligt också, på frågan om askan är direkt farlig för dom som bort i Norrbotten svarar han..
"Alltså - man har tydligen gjort den bedömningen i Västernorrland. Jag tror att det var väl försiktigt gjort, men jag ska egentligen inte uttala mig om det då jag inte är ansvarig för er säkerhet, om du förstår vad jag menar."
Han verkar dock inte speciellt positiv till att flygtrafiken kommer vara igång till på Lördag :(.

Jag har försökt tänka på annat här under eftermiddagen, Anki var här ett tag och det var trevligt :) Sen har jag fixat lite här hemma och lagat massor med mat för att ha matlådor på jobbet i helgen. Purjolöksinbakad köttfärslimpa, en riktig höjdare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0