Gastroskopi

Imorgon är det dags för min gastroskopi. Jag ska alltså få en kamera nedkörd ner genom halsen och vidare ner till tunntarmen. Jag har dumt nog varit inne på flera forum och läst om andras upplevelser kring detta. Tydligen bedövar dom halsen för att få bort käkreflexen, baksidan verkar dock vara att det känns som halsen sväller upp så man inte kan andas, vilket man såklart kan.

Många ser på det som det värsta dom varit med om, medan andra tycker att det inte var så farligt. Jag läste om en person som freakat ur totalt, fått panik, börjat krampa och kaskadspy. Det låter ju inte alls kul. Det är nog det jag är mest rädd för, att jag ska få panik. Man kan få lugnande så man knappt minns något efteråt, men det känns också lite läskigt.

Jörgen kommer i alla fall följa med mig. Han vill dock inte följa med in på själva undersökningen, det är tydligen för obehagligt. Obehagligt för honom.. det är väl ändå mig det kommer vara obehagligt för. Vi får se hur det blir med den saken :P

FAAAN..jag gjorde något ännu dummare nu medan jag skrev detta. Googlade gastroskopi-bilder, det skulle jag inte gjort. Slangen är ju TJOCK.... huhuhuhuääääää, jag DÖR.

Bild från vårdguiden, en av de snällare varianterna.


Kommentarer
Postat av: Carolina

du vet, google är roten till alla onda orosmoment man har, haha ;)

2010-08-02 @ 17:16:36
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0