Julshoppning

Imorse sa jag till Jörgen att jag skulle behöva åka in till stan och julhandla lite. Jag har svurit att jag aldrig mer ska åka in till stan på en helg, det är det värsta jag vet. Men idag kände jag mig konstigt nog ganska motiverad. J blev nog ganska förvånad över mitt initiativ. Det är ju inte bara helg, utan dessutom helgen före jul.

Jag planerade att börja med att besöka en pub och ta en öl, då blir det helt plötsligt mycket mer uthärdligt att trängas. Det är ett knep jag kom på för flera år sedan. Den enda nackdelen är att det är lätt att spinna iväg och köpa sånt man egentligen inte vill ha och måste lämna tillbaka dagen efter, men det är en risk jag är villig att ta.

Vi kom iväg, men 10 meter från huset kände jag att jag verkligen inte hade någon lust över huvud taget. Så vi gick till VI och handlade mat istället. Har inte varit där sedan den öppnade. Vart riktigt positivt överraskad. Det var som food heaven. Man blir hungrig så fort man kommer in där, precis som det ska vara!

Får ta julshoppingen i veckan istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0