Det här med grannar

Jag och J har alltid haft turen att få bra grannar. Vi har aldrig haft problem med dom, och vi har aldrig hört att dom skulle haft problem med oss. I vår förra lägenhet hade damen under problem med hörseln, det såg vi som en klar fördel. Den enda nackdelen var att hon lyssnade på morgonradio på så hög volym att vi kunde höra nyheterna genom golvet, men det var ett litet pris att betala.

Igår pratade Jörgen med Lövet, en god vän till oss. Han har precis flyttat till en ny lägenhet och berättade för J om första dagen i nya lyan, den blev inte riktigt som han hoppats på.. Kl var runt 12 på förmiddagen och Lövet hade fått in alla sina saker, packade upp i lugnan ro medan han lyssnade på lite musik. Jag kan se framför mig hur han pysslar på och boar i sig, som man gör liksom. Helt plötsligt hör han hur brevinkastet öppnas, han går dit och finner en lapp med texten ”Om du inte skruvar ner musiken omgående kommer jag se till att du blir vräkt /grannen”.  Det lustiga är att Lövet inte ens hunnit packa upp högtalarna, utan spelade bara lite försynt från sin laptop.

Stackars Lövet… Antar att det inte blir aktuellt med någon inflyttningsfest? :P



Lövet i egen hög person, bild lånad från facebook.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0