Känsliga läsare varnas

Jag har fått en infektion i en visdomstand. Jag förstår att det måste låta som en ganska vanlig, alldaglig åkomma. Om det är sant att man blir smart av visdomständer .. Einstein, Newton, Galilei.. maka plats, här kommer jag.

Innan jag fick min första visdomstand tyckte jag ärligt talat att det var lite mysigt att gå till tandläkaren, det gick över. Innan jag går till tandis nu så rinner varet bokstavligen ur munnen när jag pratar.

Min första goding rök i April 2008, jag minns det som igår. Vill man ha en tand utdragen idag får man minsann ligga i. Spendera först några tusen på folktandvården med att rengöra och desinfektera, titta förbi hos apoteket och hämta ut en penicillinkur och annat receptfritt tjafs. Åk därefter till akuten där dom tillfälligt bedövar munnen på dig eftersom du inte sovit på 3 nätter. När du kommit hit kan det hända att du börjar bli lite knäpp, du har sjukt ont och har dessutom fått svamp av penicillinet. Åk till ett sjukhus med tandavdelning och få ett vansinnesutbrott i receptionen när dom inte kan hjälpa dig. Gråter du riktigt hysteriskt blir du inbokad hos specialkirurgen Olle på Danderyd, han ser ut att vara 15år.. men låt dig inte luras av hans yttre, killen vet vad han gör. Räkna med att proceduren tar 1,5 vecka.

Tadaaaa..




Kommentarer
Postat av: Maja Baja

Åh din lilla stackare! Det lät som att du inte haft det lätt med den tanden! Skönt att den är ute!

2010-02-17 @ 22:20:38
Postat av: Camilla

Ja det är skönt, jag ångrar att jag inte brände den på bål.

2010-02-18 @ 09:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0