Oh my lord to be

Vilken dag säger jag bara, vilken dag!

Tänk vad problem i kollektivtrafiken kan ställa till bekymmer. Jag tror min lilla sträcka mellan hemmet och jobbet är den enda i hela länet som fungerat problemfritt idag. Min ena kollega har varit strandsatt i Degerfors i 2 dagar, hon har varit inbokad på flera tåg som blivit inställda, två av dessa hade frusit fast i Hallsberg. Min andra kollega blev 2,5  timme sen imorse, hon har vanligtvis 30 min resväg.

Två tredjedelar av bemanningen hade problem att ta sig till jobbet. Jag har tagit emot frånvaroanmälan från varenda en, alla dessa historier jag fått höra, det är djungelns lag som gäller därute. Bussar fastnat i snövallar, kostymnissar som kastar sig ut i gatorna med bara portföljen som sköld för att få en taxi. Folk överväger att köra bortamatch bara för att dom inte tar sig hem.

Jörgen hade inte samma tur som mig, han åker pendel. Nu hör jag honom i dörren dock, så det gick tydligen bättre hem :).

Kommentarer
Postat av: Malin

ja haha på onsdag tar jag med mig tandborste och linser till jobbet..utifall man kan skaffa bortamatch:-)

2010-02-22 @ 20:22:27
Postat av: Camilla

Brukar du inte ha det? trodde att det ingick i varje singeltjejs bag, kör på .. du har inget att förlora ;)

2010-02-22 @ 21:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0