Plugget var det ja..

Nu ska jag äntligen påbörja resan mot ett slutbetyg. Lite ironiskt eftersom jag senast för 3 veckor sedan sa till en kompis att jag absolut inte kunde tänka mig börja plugga just nu. Men, när det gäller mig kan det gå fort i svängarna. Ska alltså läsa helt på distans, medan jag jobbar heltid.
 
Det hela började med att jag mailade en studievägledare via sundbybergsstad.se. Blev inbokad på en tid redan samma vecka, just den dagen jag råkade vara ledig från jobbet. Kom dit och insåg efter två minuter att jag hade hamnat hos världens bästa studievägledare. Och nej, jag har inte varit hos någon annan. Sånt känner man bara på sig :P
 
I alla fall så frågade herr studievägis vad jag ville bli när jag blir stor. 10 min senare hade jag sökt min första kurs, Religionskunskap A. Han förklarade att det är den lättaste av dom kurser jag ska läsa, och att det är bra att börja med den så jag kommer in i rutinerna.
 
När jag sa att jag var orolig för matte B lugnade han mig direkt. Det logiska tänkandes är det senaste som utvecklas hos oss människor, och när man är 16 år är det inte säkert att man fått grepp om det. Pjuh, det finns alltså hopp även för mig!
 
Tänk att det var så enkelt, hade sökt upp honom för länge sedan om jag vetat det innan. Synd bara att J inte vill haka på, vi saknar exakt samma ämnen så det vore perfekt om vi kunde göra det tillsammans. Men han är inte ett dugg intresserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0