Struktur

Vi har börjat köra en gemensam dagsplaneringskvart på jobbet där vi går igenom vad vi måste göra, och vem som ska göra det. jag har kommit på att många av dom strukturknep vi tillämpar på jobbet fungerar lika bra i privata livet. Gjorde därför en veckoplanering i söndags. J får ta det som blir över :)
 
- Köpa läroboken innan Torsdag (Ska börja plugga då, berättar mer sen)
- Tvätta
- Gå powerwalk minst 2 gånger
- Göra avslappningsövning minst 1 gång
- Sen har vi ju alla andra stående vardagspuckar
 
Igår betade jag inte av en enda punkt. Idag var jag däremot väldigt flitig :) Ställde väckarklockan på 07.00, gick upp och slängde in 2 maskiner nere i tvättstugan. Medan dom rullade passade jag på att städa toaletten och duscha.Hämtade tvätten. Åt därefter frukost medan jag (traditionsenligt) tittade på den amerikanska versionen av okänd diagnos på Tv4 Fakta. Ett mycket bra program, speciellt när man har en släng av hypokondri. Effektiv som jag är hängde jag tvätten i pauserna. Avslutade med att diska innan jag gjorde mig i ordning och gick till jobbet, 11.15.
 
Imorgon MÅSTE jag köpa läroboken, har informationsträff på skolan på torsdag. Kanske ska ta två flugor i en smäll och gå in till stan och köpa boken..hmm, tål att tänkas på. Annars är jag ju ledig fredag, lördag, söndag. Då kan jag ta tag i mina hälsopunkter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0