Alicante del 4

"Hur många delar blir det?", kanske ni tänker. Well, än är det inte över :)

Det här var enda gången vi hade kameran med oss när vi var ute och åt middag. Det var på ett litet tapasställe där Malin hade varit tidigare. Det var litet, trångt och fullproppat med folk. Man satt sjukt obekvämt eftersom pallarna nästan var lika höga som bordet. Man fick liksom inte under knäna. Vi tänkte att det måste vara jäkligt gott om dom kan komma undan med att gästerna sitter så obekvämt. Och guuuuud så rätt vi hade, det var otroligt gott.

Jag och Jörgen gick dit igen ett par dagar senare och försökte beställa vissa saker igen, problemet var att menyn var på enbart Spanska och personalen pratade ingen Engelska. Vi försökte resonera oss fram med dom ord vi kände igen.. getost, parmesan, parmaskinka etc. Det blev något helt annat än första gången, vilket var helt ok det med :)

Här gör jag mig klar hemma på hotellet.. ser lagom lustigt ut.

Bilden jag visade förut, den är så bra att den får vara med igen! Hotellhissen..

På resturangen. Malin tyckte det var så gott att hon inte ens kunde slita sig för ett fotografi ;)

Här ser vi vad som från början var en toast med parmaskinka och parmesan.


Den här salladen var något alldeles extra. Vi beställde den inte från början, men sen såg vi att ALLA som var på restaurangen hade tagit den. Och då kunde vi ju inte motstå att ta in den vi med. Det var mozzarella i botten, sen blandad sallad och massor med parmesan på toppen. Till det hade dom världens underbaraste dressing som smakade jättemycket mango. Det är den godaste sallad jag ätit.


Vi åt även någon slags mördegsgrej med inbakad getost som var helt fantastisk. Så om ni ska till Spanien snart är det bara att lägga allt på minnet :)



Kommentarer
Postat av: Malin

Mums mums! Jag har sjukt ont i halsen så har inte varit hungrig på hela kvällen men nu blev jag jättesugen på getost. I love getost and u know it! In i köket med dig nu och öva på lite El Foc-mat!!

2010-07-27 @ 22:37:34
URL: http://malincante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0