Borlänge

Borlängetrippen var jättetrevlig! Åsa och Magnus och kämpat hårt med att renovera det så det var kul att se hur fint dom fått det, inte för att jag varit där tidigare men :). Om jag minns rätt var huset ett mejeri från början, på början av 1900-talet. Sen har det varit "tvätteri" säger man så?:P. Sen har det varit lite allt möjligt tills på 70-talet då det blev privatbostad. Nedervåningen var dock verkstad och den har Åsa och Magnus gjort om till Kök/matplats/vardagsrum. Nu skulle man aldrig kunna gissa att det varit något annat :) Det är verkligen ett drömboende, någon gång i livet vill jag bo precis så!

Som vanligt fick jag nöja mig med skitkameran när jag åkte hemifrån. Jag hatar att ta bilder med den, blir inte ens motiverad att försöka ta bra kort :P

Utsikten från altanen på baksidan, kan det bli bättre? :)

Utsikten från sovrummet, att vakna upp till den varje morgon kan inte vara helt fel!

Fina köket! Dörren man ser på sidan har varit med huset från början, så himla fin!

Magnus hemsnickrade bar, det är helt sjukt att han gjort den själv. Materialen kommer från de mest påhittiga ställen, jag kommer tyvärr inte ihåg alla detaljer eftersom jag fick det berättat för mig under en Whiskeyprovning ;). Men det var riktigt fascinerande!

Världens bästa Elina och Amanda äter frulle :)

Besöket på strutsfarmen! Strutsarna var som sagt jätteläskiga och det spöregnade och blåste, rena skräckfilmen. Men kul upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0