Dra på trissor

Jag har för första gången lyckats bränna mig i Sverige!

Jag tänkte att jag skulle jobba upp brännan lite så det har blivit några stunder på gräsmattan här under förmiddagen. Jag körde bara baksidan av kroppen eftersom jag suttit på balkongen hemma och bara solat framsidan.

Låg i lugn och ro med en bok ett par timmar, tillslut började jag känna som att jag hade kryp på ryggen. Trodde det var mygg men jag såg inga. Pappa har installerat en väldigt effektiv myggfångare som drar myggen till sig och sen dödar dom, vårt område är det enda myggfria i hela Mora tippar jag på. "krypen" visade sig dock vara min hud som bubblade sönder, nu är jag helt röd på ryggen och låren. Förhoppningsvis har det gått över till brunt imorgon när vi ska till stranden.



Jag tar ett glas vin och snabbar på läkningsproessen ;). Ser för övrigt att det är dags att göra något åt håret, ska nog klippa av det rejält faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0