Jag har vädergudarna på min sida

När jag klev upp imorse (rättare sagt förmiddagen) noterade jag att det var monligt ute, åt lite frukost framför tv´n och gonade en stund. Sen när jag precis ställt mig för att diska började det regna. Lagom till jag var klar började det klarna så jag bestämde mig för att ta en joggingrunda.

När jag kom ut sken solen trots att det blåste, perfekt joggingväder med andra ord. När jag kom upp i lägenteten igen hade det börja molna på igen så jag passade på att köra lite styrketräning också. Gick in i duschen i samma veva som Jörgen kom hem från jobbet, när jag kom ut var himlen helt kolsvart och det hade börjat regna igen. Vi satte oss i soffan och pratade lite, då började det åska och mullra rejält. Jag tycker att det är jättemysigt med åska så det var perfekt.

Sen började kvällssolen skina efter en stund, jag passade då på att gå iväg med lite pantburkar och handla till middagen. Det var alldeles friskt och härligt i luften som det bara är efter regn och åska!

En perfekt ledig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0