Om två riktiga fans

Just nu står Madde och Emma och köar för ett par specifika vip-biljetter, dom började runt 09.00 imorse och ska stå till 08.00 imorgon bitti. Detta är inte vilka vip-biljetter som helst som ni säkert förstår, det är nämligen biljetter till "The Twilight Fan Event"på Hovet. Kristen Stewart och Taylor Lautner (Bella och Jacob) kommer att närvara.

Det här med att köa är inte bara något man gör hux flux har jag fått veta idag, för ett lyckat köande krävs erfarenhet och oerhört mycket struktur. Jag ringde Madde kring lunch för att göra hur det gick, det var tydligen inga problem alls. Biografen hade bjudit på Ahlgrens bilar och rostbiffsmackor. En erfaren köare längst fram hade tagit på sig att göra en lista över närvarande köare, för att undvika fusk skulle det hållas ett upprop vid 18.00, köare som inte var närvarande då förlorade sin köplats.

Jag beundrar den här typen av målmedvetenhet. Igår satt jag och funderade över vad som skulle krävas för att jag ska köa i 24 timmar, ett radhus i Sumpan kanske? Det är inget jag skulle gjort i första taget, den saken är klar. Jag blir vansinnigt frustrerad bara när kön till kassan är för lång på Konsum. Nej, jag låter andra köa åt mig istället. Om Madde får köpa två biljetter tänker hon ta med mig :D.

Min framtida svåger?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0