Om våra renoveringar

Jag har inte skrivit något om våra renoveringar här på bloggen, dels för att det redan tar upp en så stor del av mitt liv, dels för att jag inte vet vart jag ska börja :P

När vi köpte vår bostadsrätt för 1 år sedan fick vi veta att ett stambyte var planerat inom en snar framtid. Det man sa då var att det skulle bli aktuellt kvartal 1 2010, man skulle då stambyta och renovera badrummet. Köket är det meningen att vi ska renovera själva med hjälp av min familj. Tiden gick, kvartal 1 passerade och vi hörde inte ett knyst. Tillslut började vi förlora hoppet om att det skulle bli ett stambyte över huvud taget, men rätt som det var blev vi kallade till föreningsstämma. Det var på den stämman jag till min förskräckelse blev vald till "val av valberedning".

På det mötet sa man i alla fall att renoveringen skulle börja vecka 25, dvs förra veckan. Perfekt tänkte vi, då kan familjen komma och hjälpa oss med köket i augusti när dom är lediga. När det sakta men säkert började närma sig vecka 25 insåg vi att det skulle dra ut på tiden.

Vi blev kallade till ytterligare ett möte, för ca 2 veckor sedan. Där förklarade man att stambytet kommer att ske först v 32 eller 34, minns inte riktigt. Under tiden får man inte göra några egna renoveringar. Detta satt direkt käppar i hjulet för renoveringen av köket. Alternativet är då att ta in en offert från firman som ska ta hans om badrummet. Det hade såklart varit väldigt smidigt, men jag har ingen aning om vad det kommer att kosta. Vi kommer dessutom få betala diverse tillval till badrummet som vi inte räknat med.

Vi får se vart allt slutar, jag ska ta hem alla papper till mamma och pappa så får vi försöka utarbeta en plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0