Hälsomånad

Det har blivit dags för den årliga hälsomånaden här på jobbet, alla kommer delta i en stegmätartävlig samt träna gratis på Friskis och Svettis. Varje arbetsgrupp tävlar i lag mot varandra och rapporterar till sin chef som i sin tur rapporterar vidare. Vi har några riktiga ess här som jag vet kommer bjuda på hårt motstånd , runt 60 000 steg vet jag att någon lyckas få ihop. Cosstrainer ska tydligen vara ett bra knep för att få ihop steg, eller semester i Spanien (otroligt nog).

Jag älskar det här, perfekt timing inför sommaren. Jag har varit med 2 gånger tidigare och blivit riktigt peppad varje gång, förra året började jag till och med jogga och fortsatte med det tills snön kom. Inte minst gick jag och Malin vårruset i maj, jag skulle vilja skriva att vi sprang..men det vore en lögn.

Första året vi körde vart Jörgen inspirerad och köpte en stegräknare han med, det visade sig att han går runt 25 000 steg varje dag på jobbet, det var otippat.  Jag däremot som sitter ner hela dagarna på jobbet brukade hamna på ca 15.000, och då gick jag hem. Strax över 1 timme i rast takt.

I år är det i alla fall min grupp som ska vinna, GOOO Taktisk Planering ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0