Internationella kvinnodagen

Har funnits i 100 år idag, det är ju fint och bra. Betyder det att man får fika?

Jag satt och funderade lite på vad kvinnodagen betyder för mig personligen.. den känns ärligt talat inte speciellt aktuell alls. Och orsaken till det är ju att jag nu skördar frukten av en lång kamp mot jämställdhet, en kamp som fortfarande pågår runt omkring min passivitet. Googlade och hittade den här bilden.. den motsvarar naturligtvis inte mina åsikter på något sätt, jag tyckte bara att det var intressant att någon lagt upp den som en symbol för internationella kvinnodagen..






Kommentarer
Postat av: Annika

Kvinnodagen är lika viktig som semlornas dag och allt annat skit.. Bs enligt mig :P

2010-03-08 @ 18:46:32
URL: http://sundaymornin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hahah alltid lika ärlig, det är min Anki det!

2010-03-09 @ 10:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0