Lammfärsgryta med aubergine, kikärter och fetaost

Lamm är verkligen inte någon favorit hos mig, men Jörgen älskar det så det har hänt att jag gjort det någon gång ändå. Jag har ätit gott lamm 1 gång, på en turkisk restaurang nedanför vår lägenhet i Solna. Det var grillat, grillat är grejer. Den här rätten var ätbar men inte mer, J gillade den så jag fryser in det som är kvar till honom.



J är fast besluten om att lära mig äta lamm, och jag låter honom gärna försöka eftersom jag vill föregå med gott exempel. Jag tvingar honom att prova all mat jag gör, hur suspekt han än tycker att det är. Men nu hörde jag honom precis fråga sin mamma över telefon vart man köper rökt lammfiol?!

Rökt lammfiol.. vad är det?


Jag visade stolt J att jag hade knåpat ihop den här fina bilden, han gillade den inte alls. Han sa "huhuu vilket gulligt lamm, den kan man ju inte äta.. vad grym du är"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0