Måndag igen?

Känns ibland som det bara är fredag, måndag, fredag, måndag.. tiden flyger. Jag hade tänkt gå till jobbet idag men sen tittade jag ut och såg att det var snöstorm, så det får bli tuben istället.

Satt precis och kikade lite på TV medan jag åt frulle. Programmet jag såg heter världens rikaste människor. Idag handlade idag om en dansk kille som blivit rik på att designa glasögon, Ögreen tror jag han heter. Från början var han bara en spillevink som flyttade till Paris för att han älskade att åka skateboard. Han började jobba i en danskägt skateboardbutik och mös runt i några år. Väl hemma i Danmark öppnade han en egen skateboardbutik samtidigt som han började fundera på att börja designa solglasögon till modemedvetna skandinaviska ungdomar. Planen gick i stöpet efter som det är vinter 70% av året här, big surprise :). Trots skulder upp över öronen gav han inte upp utan började designa glasögon istället, insperationen får han mestadels från 50-talets cadillacs om jag minns rätt.

Nu är han alltså rik. Jag började fundera på vad Ögreen har som inte jag har? Skillnaden är att han inte är rädd för att misslyckas utan vågar satsa. Jag är en liten förnöjd fegis och kommer troligtvis förbli fattig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0