Skoskavsgryta

När jag berättade för mamma att vi skulle äta viltskavsgryta till middag frågade hon vilken slags vildskav det handlade om, hon har nämligen en dålig renskavsupplevelse i ryggsäcken. Jag kunde inte svara på frågan utan började spekulera i alla slags skav det kunde tänkas vara. Då säger mamma "det kanske är skoskav?", ehm ja kanske det?! "ja.. du vet när man får skoskav så blir det ju liksom torkat skinn runt om efter några dagar, sen kanske man blöter upp det i härlig buljong, tadaa skoskavsgryta!!". Ibland glömmer jag bort vilken livlig fantasi mamma besitter, det är alltid lika härligt att bli påmind ;)

Hur som helst kan jag inte komma ihåg när jag åt något så vidrigt sist. För det första kunde jag knappt andas under själva tillagningen pga lukten. Bestämde mig dock för att ge det en chans, första tuggan hamnade i en kaffekopp jag lyckades slita åt mig.. så äckligt vad det.

Låt er inte luras av det intetsägande utseendet, this is the stew from hell..




Jag vet inte om det beror på hans dåliga luktsinne, men J tyckte maten vad god?!?!?!. Barmhärtig som han är överlät han sin frukost till mig, en hederlig ost och skinkmacka från Waynes coffee. Det här vore inte ett helt osannolikt scenario hos oss, om det inte vore för det faktum att det är J som är den kräsna.. inte jag :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0