Tisdag, min heliga dag

Jag insåg idag att det faktiskt är så, jag älskar tisdagar mer en helg. Jag tror det är för att tisdagar är spikade mysdagar för mig och Jörgen, jag vet exakt hur dagen kommer se ut, inga överraskningar. På helgerna däremot finns det risk att J vill hitta på något spontant, typ att vi ska dra in till stan och jag får 15 min på mig att göra mig klar.. det är jobbigt. Samtidigt är det ju tur att han är så, jag behöver verkligen göra spontana saker ibland för att inte bli helt orubblig i mitt strukturbehov.
 
Men som jag njuter av mina tisdagar.. Först jobbar vi, J jobbar alltid kväll, jag jobbar kväll 3 av 4 tisdagar per månad. När jag kommer hem kl 20.45 ställer jag in den inspelningsbara boxen på housewives, sen börjar jag med maten. J kommer oftast hem runt 21.10, då gör vi i ordning varsin tallrik mat och sätter oss framför TV´n och äter. Ibland har jag eller J också köpt med något gott hem vi kan äta efteråt medan vi kollar på Christine och numera Cougar Town.
 
När tisdagen kommer känner jag en bubblande lycka inombords, något i stil med "dagen före semestern light". Spänning är överskattat...

Kom att tänka på den här boken, en otroligt fin berättelse. Har ni inte läst den så gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0