Doggy walker

Igår läste jag en artikel på Aftonbladet om Hundstallet. Hundstallet ligger i Bromma och drivs av Svenska hundskyddsföreningen, en ideell förening som funnits i över 100år. Dom tar hand om utsatta hundar vars matte/husse av någon anledning inte kan/vill/får ta hand om dom längre. Föreningen har inga generella bidrag från samhället utan är helt beroende av donationer och bidrag från allmänheten, det värmer i hjärtat att det finns så många människor som verkligen gör något för att hjälpa utsatta djur.

På hemsidan såg jag att man kunde bli "doggy walker". Man får en liten introduktion och kan sedan komma och hjälpa till att ta ut hundarna på promenad. Jag berättade detta för Jörgen på kvällen och han blev helt lyrisk, vi älskar hundar båda två och skulle vilja ha hund om vi haft möjligheten. Så detta är ju ett jättebra alternativ, plus att det känns bra att kunna hjälpa till!

Så nu ska jag och J bli doggy walkers :)


Lånad från hundstallet.se


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0