Vasaloppet

När man kommer från Mora förväntar sig folk att man ska vara sjukt intresserad av skidåkning och kunna allt om Vasaloppet. Sanningen är att ingen kan vara mindre intresserad än jag, jag tog reda på vem som vann enbart för att jag kände att det var min plikt som dalkulla.

Vad jag vet om Vasaloppet:

- Det är långt
- Många människor åker, till och med Japaner
- Det serveras blåbärssoppa (här har jag inga invändningar..älskar blåbärssoppa)
- Vissa kommer i mål, andra inte ..vissa dör, tror att det är 2-3 per år?
- Den vanliga 5 minuters färden genom centrala Mora med bil tar 2 timmar
- Folk fryser i öltält och tycker att det är årets höjdpunkt
- Mora vore ingenting utan Vasaloppet.. sägs det

Jag var ganska säker på att jag och J var i enad front när det kommer till vår åsikt om Vasaloppet, det trodde J också.. Men så var inte fallet, kan inte fatta att vi aldrig pratat om detta tidigare.
J går så långt som att hävda att det är Vasaloppets förtjänst att vi är ihop, hans långsökta förklaring går ut på att hans mamma aldrig skulle ha flyttat från Östersund till Mora om det inte vore för Vasaloppet... "Varför skulle hon inte det?", "Hon skulle ju inte ens hitta dit, Mora skulle ju inte ens finnas på kartan".. I see.


Det är ju festligt färgglatt åtminstone, alltid något!

Kommentarer
Postat av: åsa f

Ja du Camilla, en sak ska du veta att inte berodde det på vasaloppet att jag hamnade i Mora. Men jag är glad att jag gjorde det så att du å J träffade varandra ;) Kramisar på er:)

2010-03-09 @ 06:12:34
Postat av: Camilla

Hahah, det var väl det jag tänkte ;) Jag är också glad att du hamnade där, det var meningen!! Kraaam på dig med =)

2010-03-09 @ 10:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0