Paella

Jag vet att jag sagt det tidigare men här hemma är det ju jag som är kocken eftersom jag tycker det är kul, J lagar verkligen inte mat ofta. Och när han väl gör det är det mest värma på mat faktiskt ;). Det brukar bli att jag lagar mat, och J städar under tiden.

Nu under stambytet och sedan kylen gick sönder har det inte blivit så mycket matlagning alls, vi har mest petat i oss något litet på kvällen. Jag har inte haft lust att laga mat över huvud taget.

Idag när jag kom hem från jobbet var det meningen att J skulle gå att handla något som vi kunde värma på. Han drog ut på tiden så mycket att jag hann bli hungrig, J sa att jag skulle ta en macka så länge. Men då tänkte jag att det var lika bra att få middagen överstökad, därför blev det makrillmackor.

Men sen visade det sig att J hade tänkt göra en riktigt brakmiddag, Paella blev det. Synd att jag redan var mätt bara, det var verkligen jättegott. Det här kommer han definitivt få göra oftare. Han kan ju ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0