Ingen skada skedd

I alla fall inget som inte gick att åtgärda. Jag kunde inte hålla mig utan gled fram till badrummet, ursäktade mig och frågade om något var på tok. Han mumlade något om "byta en platta", och jag såg att det faktiskt bara var en enda kakelplatta han hade hackat ut. Det lät som betydligt mer.. Han hade dessutom redan hunnit sätta dit en ny.

Kort efter det trillade det in två mer välbekanta ansikten så jag passade på att ställa alla frågor jag kunde komma på..

Varför bytte ni plattan?
svar: Den var felvänd så reflektionerna blev konstiga.
Jaså? Det har jag inte lagt märket till..
svar: Nej, men det är vårt jobb att gå runt och leta fel.

Vad bra. Vart är locket till vår golvbrunn?
svar: Vet ej, vi har nog slängt den.
?? (ledsen uppsyn)
svar: Du får ha det sådär............... ;)
Hehe..

Hur går det med köket? Är ni klara under diskbänken? Har det varit problem där?

svar: (dom pustar lite och går in och kikar). Det är nästan klart, vi ska bara göra lite rappakalja ordbajs.

Ok, så ni är "typ" klara nu
?
svar: Japp, imorgon kommer städtanterna och röjer från golv till tak.
(Vill skrika rätt ut av upphetsnings men behärskar mig) Vad skönt, det ser jag fram emot.
svar: Det kan vi förstå!



Kommentarer
Postat av: Ida

Gud så fint det har blivit. :) Skönt för er att det snart är klart! Snygga glajjer också! =) Kramar på dig.

2010-10-22 @ 21:32:49
URL: http://husligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0