Mässugen

Nu börjar det dra ihop sig för Mässa igen. Det var en tjej på jobbet igår som frågade vad jag skulle göra i helgen, och när jag berättade att jag skulle på mässa sa hon; "igen? går du på mässor ofta?". Men så är det ju inte, den förra var nog faktiskt första gången :)

Jag har kollat igenom mässprogrammet och skrivit ner alla föredrag som är intressanta. Det enda vi kommit överens om att gå på än så länge är en storseans med Ellinor Martinsson. Ingen av oss har varit på någon tidigare så vi tänkte passa på, det kan nog bli spännande!

Igår när jag surfade runt och letade information om alla föreläsare sprang jag på ett citat jag fastnade för..

Alla sanningar går igenom tre stadier.
Först blir de förlöjligade.
Sedan blir de våldsamt motarbetade.
Slutligen blir de accepterade som alldeles självklara.
Schopenhauer (1788-1860)


Precis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0