Mat

Jag känner mig totalt inspirationslös när det kommer till mat nuförtiden. Det beror nog på att det var så länge sedan jag lagade riktigt mat. Jag känner fortfarande för att äta god mat, men det känns för jobbigt att laga något.

Att vi inte har något kylskåp är nog en bidragande orsak till min förlust av matlagarglädjen. Jag vill inte känna mig begränsad av att inte kunna spara något. Hatar verkligen att slänga, sparar minsta lilla grej i vanliga fall, och ser dessutom till att använda det till något. Jag blir hemskt störd om jag tvingas slänga något, både för naturens skull och ekonomin. Eko/eko, hehe. Måste väga upp att vi inte sopsorterar =/.

Jag tittade i alla fall igenom min receptbank här på bloggen och blev lite mer inspirerad, fast mest hungrig. Ska nog se till att laga lite gottig mat i helgen!

Kanske min favoritsoppa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0