Och badrummet

Jag hinner inte med att blogga om allt jag vill nu känner jag, är inte hemma tillräckligt mycket. Jag har så mycket jag inte har hunnit skriva och berätta om. Men nu är det snart klart, hoppas jag...

Idag när vi kom hem mötte vi en av grannarna utanför tillsammans med en av byggjobbarna som verkar vara lite högre upp i "hierarkin". Jag borde anat ugglor i mossen, men jag var väl lite disträ, eller så orkade jag bara inte inse att det kunde betyda problem. Istället går jag raka vägen fram till baracken. Har fått lite rutin på det nu, kissa direkt när jag kommer hem, sen gå upp upp i lägenheten och försöka dricka så lite som möjligt resten av kvällen (dumt, men man pallar bara inte)

För att komma till saken så blev jag stoppad av byggarbetaren, "du vill nog inte gå in där". "Nehepp", sa jag och sträckte mig mot den andra dörren. "Du vill nog inte gå in där heller" sa han samtidigt, som han svarade i mobilen och sprang iväg. Jag och J suckade lite och knatade bort till Donken för att uträtta våra behov.

När vi kom tillbaka sprang byggaren runt helt uppstressad och förklarade att han inte kommer att kunna laga toaletterna idag då han inte har alla grejer han behöver. Jag undrade lite halvirriterat om han hade någon plan B, "vi får se hur vi ska göra" sa han bara och sprang iväg. Jag och J gick matta upp och lade oss i soffan med täcket över huvudet och turades om att tycka synd om varandra och oss själva. Efter någon timme gick jag ut för att få status. Mötte två grannar och blev informerad om att vi får låna byggarbetarnas baja maja, MEN GUD SÅ TREEEEEVLIGT, HEEEELT FANTASTISKT##¤/(&(&¤%#%3&#¤.

Men jag måste säga att det artar sig i badrummet..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0