Strul

Det som hände var att Jörgen blev uppringd från någon av byggjobbarna i fredags. Dom hade kommit på att den vägghängda toaletten vi valde ur tillvalslistan DOM gett oss, kommer bli väldigt stor i vårt lilla badrum. Den är 5 cm längre en vad som är standard.

Det var den enda vägghängda toaletten som fanns som tillval så vi tog ju bara den, det är ju dom som är experterna och får säga till om vi gör ett dåligt val. Alla badrum i huset är ju lika små så man tycker ju att tillvalslistan borde vara anpassad efter det. Den blir alltså inte inbyggd, utan blandaren kommer hänga utanför som på en vanlig toalett.

När dom ringde Jörgen erbjöd dom sig att sätta in en inbyggd istället för att spara utrymme, men då skulle det kosta 5000 kr extra??!?! Och att gå tillbaka till att ha en vanlig toalett är inte ett alternativ längre eftersom dom redan dragit rören. Jörgen tackade såklart nej till erbjudandet, 5 cm mer eller mindre är ju trots allt något att bråka om.

Men när jag kom hem för att hämta lite grejer i lördags fick jag se att dom gjort en utbyggnad där toaletten ska vara, precis som det är på inbyggda toaletter. Det kan ju inte behöva vara en utbyggnad plus att hela blandaren ska ligga utanpå väggen? Då är det ju klart att toaletten kommer gå långt ut?!.


Jag fattar verkligen inte grejen, så nu ska jag prata med dom så fort dom kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0