Torrbollsperioden

Nu har torrbollsperioden börjat, och då menar jag det bokstavligt. Vintern närmar sig, temperaturen faller, och min hud förvandlas till fnöske. När jag tvättar ansiktet hinner jag inte ens tänka tanken hudkräm innan jag känner hur huden krakelerar. Kroppen har jag tack och lov inte tappat kontrollen över än så länge tack och lov.

Det beror nog på att jag är en storförbrukare av bodybutter. Jag har alltid en på jobbet, en i väskan och minst två hemma i nattduksbordet. Det sista jag gör innan jag somnar är att smörja in händerna, och ibland fötterna. Jag är verkligen beroende, vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan. Fast på senare tid har jag faktiskt inte bara använt bodyshops bodybutter utan även från Boots apotek också. Jörgen köpte flera olika till mig när han var i Thailand och jag älskar dom verkligen. Jag läste faktiskt att dom ska starta i Sverige nu under senhösten också, det ser vi fram emot!



Sedan sommaren har jag använt cliniques 3-stegsserie till ansiktet och har verkligen fått bättre hud. Ju mer noga jag är och inte blandar med annat desto bättre blir resultatet. Porerna har blivit mindre och huden känns jämnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0