Uppe med tuppen

Nu är det ju inte "tupptid" längre, men jag var faktiskt uppe med tuppen idag. Från att ha jobbat oregelbundna tider i flera år har kroppen nu vant sig vid kontorstider, 07.30 vaknade jag och var pigg som en lärka. Har visserligen alltid varit mer eller mindre morgonpigg, men idag är ju första sovmorgonen i lägenheten på jag vet inte hur länge.

Det var så skönt att slippa gå ner till baracken i morse, även om jag var på väg ut i trapphuset för att hämta vatten, hehe :). Det känns faktiskt ganska konstigt att bara vara hemma, jag vet inte vad jag ska hitta på riktigt. Det är ju ingen idé att kavla upp ärmarna och börja städa innan dom är helt klara, vilket var vad jag hade tänkt viga helgen åt från början.

Hade det inte varit för att jag behöver vila musarmen hade jag lika gärna kunnat jobba, J jobbar hela helgen. Men jag ska nog försöka gå ut i friska luften och få lite motion istället. Det var länge sedan jag rörde på fläsket nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0