Första dagen i Edinburgh

Vi ligger då däckade på hotellrummet, knaprar chips och dricker en stella! Vi har gått flera mil idag och är lite slitna :) Dagen började med att vi gick rakt över gatan och åt frukost på ett franskt café, det var mastigt och ljuvligt gott. Caféet samarbetar med hotellet så det ingick i priset. Sen gick vi ut på en tur i stan. Det regnade en del, vilket vi förväntade oss att det skulle göra. Men trots det hade i inte tänkt på att vi skulle blott blöta om fötterna, så efter ett tag chippade både jag och Åsa runt i blöta skor. Vi gick till gamla stan och till slottet. Eftersom det regnade bestämde vi oss för att gå in. Det var lite mer museum än vad vi väntade oss. Trodde vi skulle få se hur det såg it förr, inte stå och kika i montrar. Men det var helt ok ändå! När vi kom ut varj vi blöta och frusna. Bestämde oss för att ge ohss ut på skojakt, hade inga extra med oss. Det var inte det lättaste kan jag säga. Sprang på förvånansvärt fina kläder hela tiden, men inga skor. Tillsatt lyckades dock både jag och Åsa fynd varsitt par på rea. Nu ska vi slappa lite och göra oss klara för middag! Ni får ha överseende med alla fel i inlägget. Jag Bloggar i mobilen och orkar inte rätta till allt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0