En ofrivillig morgonpromenad

100media_imag003 (MMS)

Imorse när jag skulle åka till jobbet var det stopp i tunnelbanan, klockan var halv 8 och de hade pågått i 5 timmar. Det var total kaos. Tillslut kom det ett tåg där jag lyckades pressa in mig själv. Kom hela vägen till Alvik där det skulle det bli ersättningsbuss. När jag klev av t-banan var det så tjockt på perrongen att jag blev rädd att jag skulle bli nedknuffad på spåret. Att komma för sent till jobbet = döden för alla stockholmare. Dom blir djuriska och kliver utan vidare över lik för att vinna 2 extra minuter. Det är djungelns lag och inget annat som gäller. Jag insåg att jag varken skulle kunna komma med, eller ens ville komma med en ersättningsbuss. Genom folksamlingen lyckades jag spana in en karavan gående mot vad jag gissade var stan, så jag bestämde mig för att ansluta på vinst och förlust. Mitt lokalsinne är ju inte det bästa och västerort är jag verkligen inte bekant med alls. Jag hade dock rätt och lyckades ta mig till jobbet utan några som helst problem. Så det blev faktiskt en väldigt bra morgon, trots att jag blev lite sen. Nu har jag lunch och dagen är snart slut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0