Bygget

Jag måste bara berätta vilket otroligt trevligt byggteam Peab har. Jag är ganska säker på att dom måste köra ett obligatoriskt personlighetstest innan anställning, vilket förvånar mig lite.. peab liksom? Man märker verkligen att dom trivs med att arbeta tillsammans, det är väldigt bra stämning ute i trapphuset ;). Singeltjejer, det är i byggbranchen ni ska leta!

Stambytet har ju pågått i 2 veckor nu så vi har hunnit prata en del med byggjobbarna. I Ondags kom dom ju och inspekterade lägenheten, då berättade en av killarna att han skulle komma tillbaka idag och byta låset kl 8 idag. Men när dörrklockan ringde idag hade både jag och J glömt bort detta och låg och sov vår skönhetssömn. Jag rev på mig morgonrocken och gick för att öppna med morgonrufset åt alla håll. Vi hade inte hunnit plocka undan heller så hela hallen var full av skor, det stod fortfarande resväskor i köket (från Spanien:P), och vi sköt upp diskandet igår så hela köket var verkligen en mess.

Egentligen skulle dom ju bara byta låset, men killen som var här frågade om inte rivarna kunde få komma och täcka över golvet i köket och hallen inför måndag, visst sa vi. När rivarna kom skulle vi precis till att äta frukost. Dom var hur gulliga som helst och ursäktade sig gång på gång för att dom kom och störde. Sen förklarade dom även att en snickare skulle komma och bygga en skyddsdörr in till vardagsrummet. När han kom låg både jag och J och pratade i telefon på varsitt håll, så det blev lite knäppt :)

Dom är i alla fall väldigt angelägna om att störa oss så lite som möjligt och ser verkligen till att vi har all information vi behöver. Sen är alla som sagt sjukt glada och trevliga hela tiden, både jag och J tycker nästan det känns kul att dom ska hänga här några veckor framöver!


Kommentarer
Postat av: Malin

haha vilken fin dörr:-) Men du den sista meningen lär du nog inte stå fast vid om några veckor haha!

2010-09-03 @ 21:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0