En stressig förmiddag

Jag verkar ha klarat mig från att bli sjuk, så det var nog bara trötthet alternativt brist på näring som gjorde att jag mådde dåligt igår, skönt.

Nu har vi i alla fall varit på föräldrarutbildningen. Förra gången när vi inte var med hade dom pratat om hur förlossningen startar mm. Så den här gången fick vi se en film om att föda, och även prata lite andning och avslappning. Jag har ju sett mängder av förlossningsprogram dom senaste månaderna, så just filmen kändes ganska överflödig för min del. Blev mest irriterad över att dom bara visade perfekta förlossningar med stencoola mammor som inte tog någon smärtlindring och knappt sa ett pip, bara grymtade lite lätt under själva krystandet. Självklart är det ju så man vill ha det, men det är ju långt ifrån verkligheten för många. Risken är ju att man får jättehöga förväntningar och sedan känner sig helt usel.

Samtidigt som föräldrarutbildningen slutade hade jag tid hos optikern, så det blev till att rusa iväg dit. När jag kom var jag rätt stressad, vilket resulterade i att jag gjorde bort mig. Optikern ville att jag skulle testa en annan sorts linser eftersom jag haft problem med torra ögon. Så jag fick plocka ur mina och sätta i ett par andra. Men det blev liksom inte bra, jag såg alldeles suddigt och dubbelt. Hon antog då att det var något fel med det paret jag fått och gick och hämtade ett nytt, men det blev ingen skillnad då heller. Till sist upptäckte vi att jag inte tagit ur den gamla linsen på ena ögat, utan bara satt den nya utanpå. Så det var ju inte så konstigt att jag såg som jag gjorde, skämmigt värre. Hjärnan fungerar inte som den ska riktigt, är alldeles för trött :P

Nu ska jag äta lite och ta en tupplur tror jag. Är inte van att gå upp tidigt längre :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha man kan inte alltid vara helt fokuserad :p men fy vad obehagligt det måste känts med en lins ovanpå en annan haha :p

2011-08-23 @ 13:54:08
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skönt att du verkar klara dig från förkyldningen denna gången =)=)

2011-08-23 @ 16:56:42
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: My heavenly life -Johanna

haha ja det kan lätt bli så fel när man är stressad ;)

2011-08-23 @ 19:28:14
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Cissi

Skönt att du känner dig bättre.. precis så kändes det... vagga fram och tillbaka och typ "trycka på" samtidigt... ;) Släppte så fort hon var ute iaf och gud så skönt, om en ömt det var! ;)

2011-08-23 @ 19:28:52
URL: http://emmismamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0