Långa nätter

Tog två alvedon innan jag gick och lade mig igår, var rädd att sova dåligt igen pga förkylningen. Somnade nästan direkt, men sen...

Vaknar upp av att jag har sammandragningar. Tänkte inte så mycket på det utan snubblade upp på toa och somnade sedan om.

Vaknar upp en andra gång, sammandragningar igen. Gör det ont? Nja, lite kanske. Gick på toa igen, drack vatten och somnade sedan om.

Vaknar upp en tredje gång
med sammandragningar. Går på toa och ställer mig själv frågan "Ingen blödning, ingen vattenavgång?", fick den säkert 3 gånger per dag på sjukhuset så jag antar att det är något att ta fasta på. Nej, inget konstigt här inte. Somnar om.

Vaknar upp en fjärde gång, mer sammandragningar. "Nu måste det väl ändå vara morgon snart?" Nopp, klockan var bara 3. Jag hade alltså vaknat 4 gånger på bara några timmar av sammandragningar. Jobbig insikt. Går på toa igen, ingen blödning eller vattenavgång nu heller. Lite spänt i korsryggen och lite mensvärkkänsla. Sista och enda gången jag verkligen vaknade av sammandragningar var första natten på sjukan. Då kom dom in och gav mig en spruta. Borde jag ringa förlossningen? Ursh, jag ville verkligen bara dra täcket över huvudet och glömma bort alltihop. Gjorde en deal med mig själv att om jag vaknade ännu en gång, då skulle jag ringa.

Någon femte gång blev det tack och lov inte. Vaknade när J´s klocka ringde runt 6. Sen somnade jag om. Nu är jag uppe och känner mig allmänt urholkad. Vet inte vad jag ska tro längre, är bara trött, trött, trött, trött. Jag har inte velat se något annat scenario än att ok, möjligheten finns att vi kommer behöva åka in och få hjälp att stoppa allt igen, möjligtvis. Men tanken på att jag kanske kommer föda inom kort har inte funnits där, inte på riktigt. "Se till att ni är utvilade hela tiden så ni har ork när det väl startar", sa mamma igår. "What, meh, hallå.. det kommer det ju inte göra", svarade jag. Jörgen ringde sin mamma efter jobbet, hon svarade inte med "hej", utan med "VAD HAR HÄNT?????". Börjar kännas som att det är vi som blundat. Speciellt nu när jag äter tabletter för att inte ha sammandragningar, och ändå är det typ värre en någonsin?! Ska vi kanske byta taktik och börja anta att det kommer ske när som helst och bara gå och vänta istället? Inget händer ju när man faktiskt tror att det kommer hända. Jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

jobbig natt!! nu stoppar de väll inte en förlossning om ni skulle åka in? med tanke på att du är långt gången :)

jag vill gärna att bebis kommer lite tidigare. fast helst i vecka 37/38 :) om jag går över (vilket jag säkert kommer göra) lär ju dagarna bli riktigt jobbiga!

2011-08-03 @ 11:44:15
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

okej! hoppas bebis lugnar ner sig där inne och väljer att vänta självmant :)

2011-08-03 @ 13:20:08
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Mallan

Oj, jag tror du kan ställa in dig på att ni snart har er bebis i famnen :-)

2011-08-03 @ 13:55:27
URL: http://mallaochlouise.blogspot.com
Postat av: åsa f

Kära Camilla, mina tankar är hos dej (er) hela tiden. Hoppas att det lugnar sej...ett litet tag till ivf. Kramisar på er.

2011-08-03 @ 14:03:43
Postat av: Cissi

stoppar de igen om du åker in? Du är ju rätt långt gången, och inte så mycket tapp kvar... Förstår att det känns orealistiskt..

2011-08-03 @ 18:20:55
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Usch vilken jobbig natt :/ När är det BF?



KRAM!

2011-08-04 @ 09:19:45
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Johanna

Kan tänka mig att det känns rätt overkligt allt. Men risken är nog att den lille bebisen vill komma ut ganska snart. Jag fortsätter dock att hålla tummarna för er! <3

2011-08-04 @ 18:17:10
URL: http://www.myheavenlylife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0