Allt går om man vill

Jag trodde jag hade planerat allt in i minsta detalj, sen när vi håller på med de sista förberedelserna ringer Monica från BVC och undrar vart vi är. Jag hade missuppfattat tiden. Typiskt, jag som planerat hela dagen efter just det. Som tur var kunde dom klämma in oss, så vi sprang dit direkt.

Elton fick godkänt. Han är 60 cm lång och väger 6580g, en stadig bit med andra ord. Viktkurvan pekar rakt upp i skyn, medan längden följer medel. "Det syns att han gillar mat", sa Monica. "Precis som sin mamma", sa jag. Tydligen är det dunderhonung i tuttarna. Hon inflikade dock att barnfetma inte grundas av bröstmjölken, så det är bara att mata på! Elton tappade tålamodet efter en stund, så Monica fick än en gång höra vilken Tommy Körberg det bor i honom. Hon frågade om han alltid blir arg så snabbt. Och det blir han ju.. Men långsint är han turligt nog inte.

Det gick bra att ta sig till centralen också. Lekte luciatåg hela vägen för att Elton skulle vara nöjd, (han gillar när man sjunger). Centralen är aldrig någon höjdare att vara på, men jag måste säga att jag tycker det är lättare nu. Alla flyttar på sig när man kommer plöjande med barnvagnen.

Vi kom på tåget lätt också. Men en halvtimmes marginal var vi först och kunde ta tid på oss. Det första jag märkte när vi kommit på var att E's blöja läckt. Gah.. Förra gången slapp vi byta på hela vägen. Nu blev jag tvungen att byta kläder och hela köret. Men det gick utan bekymmer det också. Nu är det bara bytet i Borlänge kvar, sen är vi i hamn!


Kommentarer
Postat av: Anna - Gustavs mamma

Vilken härlig fartfylld start på dagen! Vi har med varit på BVC och även vår kille är en stadig liten sak, dock lite längre än er.

Du som nu har åkt tåg två gånger, hur gör du med vagn och insats och hela köret? Jag har behövt åka tåg någon gång men i slutändan ångrat mig då jag inte vet hur jag skall göra med allt. Vart får vagnen plats? Och får liggdelen plats på ett säte bredvid en? Eller hur gör du? Nyfikna jag som snart skulle behöva sitta på ett tåg!

2011-12-20 @ 14:01:16
URL: http://anaan.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tänkte på dig och att ni skulle åka är jag såg att det var tågfel mellan Spånga/Sundbyberg imorse.. Skönt att det gick bra!

2011-12-20 @ 14:13:35
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Åsa H

Åh, jag som trodde att du skulle komma hit...?

2011-12-20 @ 14:31:12
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Aw lille vännen! Imorgon är det dags för oss att besöka bvc och han ska få vaccination :( Usch! Kram

2011-12-20 @ 21:38:18
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0