En dag i Bromma

Måste erkänna att det var lite motigt innan vi skulle dra iväg idag. Jag har aldrig tagit bussen till Bromma Blocks tidigare och visste inte om det skulle vara enkelt, men det var det. I och med att Elton kan bli lite arg i vagnen känns det skönt när det är smidigt att ta sig någonstans. Bromma Blocks är väldigt bebisanpassat också tycker jag, så det var inga problem alls. E fick ett litet utbrott när vi skulle byta blöja bara. Han hade skitit ner kläderna så vi fick byta allt, och då tyckte han att det tog lite långt tid. Bortsett från det gick det smärtfritt, och det var jättekul att få träffa alla andra mammor och barn. Är glad att jag tog mig samman och åkte!

På slutet märkte jag att E blev lite trött, så vi drog hem direkt istället för att stanna och kolla i affärer som jag tänkte från början. Känner att jag måste köpa mer kläder till E. Han har ju börjat både kräkas och skita så det bara pyser ut åt alla håll och kanter. Vissa dagar går vi nästan igenom hela hans garderob känns det som ;).


E har ju varit mest lik J, men vi brukar skoja om att han ärvt alla mina maskulina drag.. stora fötter och polisonger, hehe!

Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

vad roligt att det gick så bra!



det är jobbigt, liam har börjat bajsa mindre. de första veckorna gjorde han det drygt tio ggr om dagen. vissst jobbigt att byta så ofta, men det var så små mängder. men nu gör han det bara en gång per dygn och då med besked. han skiter ner allt! blöja och kläder. så jäkla drygt :p

2011-12-14 @ 09:38:41
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: fia

dom är ju oftast lik pappan när de föds men sen efter ett tag så kommer mamman fram mer och mer i utseendet, tur det!

När cornelia kom ut såg det ut som en liten mini johan som låg på bröstet, hahah!

2011-12-14 @ 19:29:56
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Miriam

Sanny var också bara lik pappa som spädis, sedan kom minsann hela mitt ansikte i hans fejja, typ :D HAHA Men er lilla plutt är ju bara så fin, jag smäller av! Gullunge! <3

Jag hörde av mina vänner att det ska vara något bioligiskt att spädisarna är lika pappa först, för att de ska ta dem till sig eftersom de inte har den där naturliga sammansvetsningen från början som vi mammor har, sedan har jag INTE efterforskat i detta utan det kan mycket väl vara ren bullshit :D



Kram!!

2011-12-14 @ 23:06:03
URL: http://bambissyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0