Nya favoriten

Att duscha är helt klart en ny favoritsysselsättning för Elton, mycket mysigare än att bada själv i baljan. Idag blev han jättearg när vi var klara och J tog och lindade in honom i en handduk. Men sen glömde han bort sig efter en stund och blev glad igen, och självklart hann vi inte mer än att få på blöjan innan han lade århundradets brakare ;)



Egentligen skulle vi vara hemma själva ikväll jag och E. Pappa J skulle iväg på julbord med jobbet, men han känner sig krasslig och bestämde sig för att stanna hemma och mysa med oss istället. Trist för honom, men trevligt för oss!

Det blir lugna puckar ikväll också. Jag ska gå en vända till affären och handla dumle pepparkaka, min nya favorit. Jag har blivit en riktig godisråtta den senaste tiden. Tror att det är för att jag förbrukar så mycket energi nu när jag ammar, väger mindre nu än innan jag blev gravid. Hinner liksom inte äta tillräckligt, och det är väl därför jag blir sugen på en massa skit istället. Det är oftast luncherna som det är si och så med, men jag försöker ta igen det på kvällarna när J kommer hem. I vanliga fall tycker jag inte att det är ok att glufsa i mig godis flera gånger i veckan, men nu tillåter jag mig själv det. Bättre med godis än ingenting alls :P

Kommentarer
Postat av: Anna - Gustavs mamma

Oh vad mysigt det såg ut! Jag har funderat på hur man gör när man duschar med liten, men att sitta var ju ett sätt! Än så länge har vi bara kört med balja.



Och det där med mat och sötsaker.. samma här! Väger mindre nu än innan, inte mycket, men ändå. Kompenserar det med godsaker, man får passa på medan man ammar och det liksom försvinner av sig själv :)

2011-12-03 @ 17:01:30
URL: http://anaan.blogg.se/
Postat av: Jennie-Inredningsglad småbarnsmamma

Jag åt som en riktig karl när jag ammade. Haha!

2011-12-03 @ 19:46:26
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Aw vad mys.. varför tänkte man aldrig på det när plutten var så liten.. Badbaljan var rätt omständig tyckte jag! Kram

2011-12-03 @ 20:07:04
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Fia- mamma till Edison

Julkalendern finns på webbtv ja! :) Den första julkalendern som jag gillat sen jag var liten! Du måste se nåt avsnitt :)



Så mysigt att duscha tillsammans! Edison älskar vatten men hatar också att torka sig efteråt, fortfarande!

2011-12-03 @ 21:47:34
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Åsa F

Å vad mysigt, man riktigt ser hur sötisen njuter ;)

2011-12-04 @ 15:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0