Återträff på Chakula

Har precis kommit hem från en supertrevlig kväll med mina fd kollegor, och nuvarande chef..som tidigare vad allas chef.. fast på en annan avdelning ;). Det var så trevligt att timmarna bara flög iväg, vi hade väldigt mycket att ta igen. Chakula på Kungsholmen var vi på, en mysig afrikansk restaurang med jättegod mat.

Det var A´s förslag att gå dit, hon har full koll på minsta lilla krog i hela Stockholm. Säger man bara vart och vilken typ av mat man är ute efter har A genast flera alternativ på lager. Hon är en pärla. Och det här stället rekommenderar jag verkligen. Jag slog på stort med trerätters, halstrade pilgrimsmusslor med saffranssky till förrätt. Grillspätt på lax med couscous till varmrätt. Och till efterrätt tog jag en chokladgrej med jordnötter och färsk frukt, "liten men naggande god", som det stod i menyn.

En väldigt lyckad kväll måste jag säga, det var ingen som trodde det skulle bli så sent. Vi saknade dock bästa S, hon låg hemma och var krasslig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0