Dag 3, eller rättare sagt 2,5.

Efter att jag hade publicerat gårdagens inlägg påminde Jörgen mig om att jag faktiskt inte berättat att det aldrig blev något kakel efter att jag skrev att vi hade hittat ett, när jag dagen efter tog upp deras onlinekatalog hade dom bytt ut hela sortimentet över natten. Och vårt alternativ fanns inte kvar. Dessutom var det 3 dagars leveranstid, och det kändes dumt att chansa.

Ja, kakelhistorien har minst sagt varit varit ångestladdad, men nu är det äntligen löst! Vi bestämde att det fick bli Bauhaus eftersom man då bara kan åka dit och hämta. Vi började kolla redan igår när vi var där och handlade lite andra grejer, men kunde inte enas. Så idag bestämde vi att jag och pappa skulle åka dit, och sen skulle jag bara välja ut något. Så det blev ett blankvitt mosaik tillslut, fast av den lite större modellen. Varje ruta är ungefär som 4 vanliga små, det kommer bli fint tror jag!

Förutom att shoppa har vi satt upp alla lådor och luckor, så nu är alla skåpen klara och på plats. Sen har det varit lite pill med väggen där det gamla kaklet satt, när vi tog bort det följde bitar av väggen med så det blev stora hål. Så igår började vi fylla upp det och har fortsatt med ett lager till idag. Imorgon ska det slipas och sen går det faktiskt att kakla!

Se så fint det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0