Startskottet har gått

Nu har renoveringen av köket dragit igång, och vi har hunnit förvånansvärt långt. Det har gått riktigt bra hittills (peppar, peppar). Vi har bara haft några mindre oförutsedda händelser, men det får man ju räkna med.

Pappa kom igår lagom till jag slutade jobbet vid 16.00. Då drog vi (pappa), igång direkt med att riva bort det gamla köket och kaklet. Sen började vi (pappa), montera de nya skåpen och blev faktiskt klara med det innan kvällen var slut, riktigt bra jobbat. Ingen rast, ingen ro är det som gäller för pappa. Han kan knappt slita sig för att äta, utan kommer på något han måste springa och kolla upp på direkten. Jag är hans assistent och försöker hjälpa till med så mycket jag kan, mest hämta och hålla grejer ;).

Det är svårt att hålla ordning när vi har så lite yta att röra oss på, men det går förvånansvärt bra. Alla rummen har blivit multifunktionella. Sovrummet och hallen har blivit förråd, vardagsrummet är monteringsverkstad, och badrummet får agera kök. Jag lyfte frågan huruvida det är hygieniskt att ha diskstället i badrummet, med tanke på alla bajspartiklar som far runt. Men Pappa och Jörgen sa att det inte var några problem alls och hänvisade till mythbusters.

Här är alla bilder från igår. Nu har vi kommit ännu längre, men det får ni se senare ;).










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0