Lets Zumba

J är förvånad över att jag inte kan göra en enda riktig armhävning. Det är inte jag, den här bilden säger ju allt...



Den säger även en hel del annat den här bilden. Bland annat hur mycket jag behöver 3 veckor i solen.

Jag och J har bestämt oss för att strama upp saker och ting innan vi åker. Vi har exakt 10 veckor på oss, det borde räcka alldeles utmärkt. Jag ska köra min Zumba, och uppenbarligen lite armhävningar (på knä), och ett par minuter planka då och då för att träna ryggen. J som rör sig hela dagarna på jobbet behöver bara göra lite armhävningar och situps. Jag lovar att han kommer att få bättre resultat. Så är så för killar, dom behöver bara tänka på muskler för att få dom.

Men allvarligt, vad ska jag göra åt armarna? Räcker det med armhävningar? Känns som att jag behöver proteindricka eller något..

Kommentarer
Postat av: Tränings tjejen

Ett litet tips inför träningen, i plankan tränar du faktitskt även magen. Träningsformen går lixom ut på att man ska suga in magen och då spänner man hela bålen inkl korsryggen. Vill man utmana sig lite ytterligar kan man flytta benen i sidlid, riktigt marigt, hehe :) Absolut den mest effektiva säger många undersökningar :) Lycka till nu, är övertygad om att det kommer gå bra!

2011-01-24 @ 00:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0