Val av film

J är ute och fröjdar sig med "grabbarna", så jag har hemma kväll med mig själv ikväll. Tänker utnyttja tiden väl och se en riktigt tjejfilm, Stolthet Och Fördom. Har inte fått tillfälle att se den än, trots att den har några år på nacken. Såg The Jane Austen Book Club när den gick på tv för inte så länge sedan, tyckte den var trivsam och bra. Så då bestämde jag mig för att se Jane Austen filmerna också.

När jag och J är tillsammans och ska se på film väljer vi såklart något som båda gillar. Oftast blir det komedier, ibland något något mystiskt. Vi har två genrer som är totalförbjudna när vi ska se något ihop. Det ena är då filmer i genren Romantiskt/Drama. Det är speciellt draman som J har väldigt svårt för. Den andra genren är Zombie/splatter, som J råkar samla på och som jag avskyr. Det kan gå bra om det är en högbudgetvariant, som den med Will Smith.

Så när vi är ensamma hemma brukar vi ta tillfället i akt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0