Den eviga köttfärssåsen

Då var lunchen avklarad. Köttfärssås och spagetti. Jag gjorde en panna köttfärssås för ca 2 veckor sedan, och den har verkligen räckt hur länge som helst. Trots att jag bara använde 400-500g färs och två burkar tomater. Vi/jag har ätit den med pasta, gjort varma mackor, med pasta igen. Sen frös jag in en matlåda med bara köttfärssås som jag tog fram när mamma var här. Då kokade vi pasta och blandade i hela den såsen, sen åt jag, mamma och mina två kusiner. Då var det i och för sig mest pasta med lite sås, men med lite ketchup till gick det ner fint. Det blev till och med en matlåda över som jag frös in igen innan vi åkte till Mora, och det är den jag ätit idag.

Sammanlagt lyckades jag alltså stretcha den där köttfärssåsen till minst 10 portioner, hur ekonomiskt är inte det?!



Och toppen är fortfarande med i spelet, som ni ser. Syrran försäkrade mig om att bilden från utflykten var missvisande. Och hon var med då jag köpte den så jag litar på henne ;). För övrigt så hackade hon bloggen och löste mitt problem med den osynliga presentationen innan jag hade hunnit säga flaska. Vilken klippa hon är!

Kommentarer
Postat av: Tigerhonan - Gravid ♥

Tack så mycket :) Vad kul att du har BF samma dag som mig :)

2011-07-18 @ 18:34:32
URL: http://www.tigerhonan.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0