En räddare i nöden

Gaviscon mot halsbränna, lägg det på minnet gott folk! Det smakar som sur fil och har en konsistens som klibbar sig fast i gommen på det mest otroliga vis, men väldigt effektivt. Första gången jag smakade fick jag en chock, är vanligtvis inte känslig för "äckliga" saker. Men detta var en klass för sig. Mamma sa "Ju värre halsbränna du får desto godare kommer det att bli". Knappast tänkte jag. Men oj, så rätt hon hade. Nu är Gaviscon den godaste av efterrätter som jag längtar efter varje kväll.



Apropå halsbränna så upptäckte jag precis en sak. Jag tänkte att jag skulle vara lite duktig här tidigare idag och synka mobilen med datorn för att bevara bilder och annat. Det var lite pilligt eftersom jag har skjutit upp diverse uppdateringar på datorn som nu krävdes för att jag skulle kunna ansluta mobilen. När det väl var klart hade jag lite svårt att förstå var allt hamnade på datorn så det blev att jag synkade flera gånger innan jag fattade galoppen. Är fortfarande inte riktigt van vid mac:en.

Tillslut fick jag ordning på det, trodde jag i alla fall. För nu när jag gick in på bilder i telefonen så ser jag att jag synkat åt båda hållen. Jag har alltså lagt in ALLA bilder vi har på datorn i mobilen, runt 1600 st ..&&%€€##€%&/().

Kommentarer
Postat av: Anna S

Ooooh no. Alla bilder i mobilen. Så fel det kan bli ibland ;).



Jobbigt med halsbränna men bra med Gaviscon som tydligen funkar bra för dig :).



Kram

2011-07-24 @ 20:22:05
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Åsa H

Jodu, jag har druckit min andel av Gaviscon i mina dar! 10 flaskor blev det bara under sista graviditeten...:P

2011-07-24 @ 20:32:52
Postat av: Camilla

Haha men Åsa, 10 flaskor? Jag har druckit 2 än så länge.

2011-07-24 @ 21:11:01
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Åsa H

Ja, men jag hade halsbränna dygnet runt i ett halvår så matstrupen kändes helt uppfrätt, så det lindrade bara lite...

2011-07-25 @ 18:01:39
Postat av: Camilla

Fy vad jobbigt det måste ha varit, beundrar dig som överlevde :P. Jag har bara på eftermiddagar/kvällar och blir ändå på sjukt dåligt humör varje gång det kommer.

2011-07-25 @ 20:31:20
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0