Läget är under kontroll

Hej på er! Tack för alla kommentarer i förra inägget, uppskattar verkligen att ni håller tummarna :). Det har varit en jobbig natt, men läget är under kontroll. Vaknade runt kl 2 och började få sammandragningar igen, så vid 4-tiden fick jag en till Bricanylspruta för att det skulle stanna av. Efter det kunde jag verkligen inte somna, sprutan orsakar en rejäl hjärtklappning och man blir helt skakis. Men när det värsta gett med sig sov jag en stund, sen var det morgon och dags för frukost.

Jag och J gick bort till sällskapsrummet tillsammans för att ta frukost, men då kom en sköterska springandes och sa att jag absolut inte skulle vara uppe och gå, bara till toaletten. Kände mig jättedum :P. Nu har dock läkaren varit här och gett ok på att jag kan vara uppe och röra lite på mig, då ser vi vad som händer, plus att jag inte behöver få förebyggande medicin mot blodpropp. Han är för övrigt väldigt positiv och ser mig nästan som fullgången säger han, dom tar hand om så mycket patienter som inte gått längre än 23 veckor. Men självklart ska vi ändå försöka hålla kvar bebis ett tag till. Så nu är blir jag inlagd över helgen till att börja med. Vi har tid för ett nytt ultraljud vid 13.00, då får vi veta mer.

På det stora hela känns allt bra ändå, och vi försöker fokusera på det positiva. Vi är faktiskt inte här för att någon är sjuk, vi råkar bara vänta en otålig bebis ;). Igår när vi var på väg upp till avdelningen kändes det ju jättejobbigt att jag skulle bli inlagd, och jag hade rejäla skuldkänslor. Borde jag tagit det lugnare? Har jag lagt för mycket fokus på att tänka på sammandragingarna, istället för att bara tänka på annat? Ja, massor med dumma tankar och jag ville bara gråta. Men jag förklarade för BM och hon sa att man absolut inte kan orsaka problemet själv (bortsett från med droger), har man av någon anledning en benägenhet för detta så är det bara så, och då kan man underlätta en aning genom att ta det lugnt. Men händer det, så händer det oavsett. Det var skönt att höra, och nu känns allt som sagt mycket bättre. Vi ska bli en familj, och det är vi jättelyckliga för :)

J som egentligen avskyr sjukhus har fått en mer positiv bild här på BB, han gjorde sig snabbt hemmastadd ;)

Frukostdags

Mätningen vi gjorde här under morgonen. Alllt var bra med både bebis och sammandragningar :)))


Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att höra att de har full kontroll på dig och bebis! Det ser ut som ni har lite mysigt där i rummet iaf, även om det självklart är trist. Om du får tillåtelse att gå lite längre än till toan snart så kan jag komma förbi i helgen! Puss o kram på er!

2011-07-29 @ 11:31:26
Postat av: åsa f

Tänker på er...passa på att bli ompysslade nu...många kramar på er ;)

2011-07-29 @ 11:39:46
Postat av: Johanna

Vad skönt att höra att det har lugnat sig lite men att om det skulle vara dags att läkaren ändå såg dig som fullgången. Det är ju alltid skönt! Hoppas att det fortsätter gå bra för er under dagen! Kram på er

2011-07-29 @ 12:06:19
URL: http://www.myheavenlylife.blogspot.com
Postat av: jessica

Svar: ja, det är ju det :)

Åh, så mysigt med en liten bebis, längtar tills jag också får en liten knoddis :)

Lycka till!

2011-07-29 @ 12:43:41
URL: http://prullis.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

hahhaa Om det var för att man håller igång som en tok hade jag fött för längesen. Nä du.. Du kan slappna av vännen. Du har inte gjort något som helst fel!! Ta nu hand om dig ordentligt

2011-07-29 @ 12:55:17
URL: http://saratilling.se
Postat av: Kakan

Hoppas allt går bra för dig!

Idag är jag lite orolig :(

Sammandragningarna har börjat göra ont.

Känns nästan som innan mina riktiga värkar satte igång med Apis :( Oroar mig en aning..

2011-07-31 @ 17:40:15
URL: http://kakan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0