Stackars J

Minns ni när vi fick vår bil precis innan vi skulle till Thailand? Medan vi var borta så parkerade ju Jörgen den på sitt jobb eftersom vi inte hunnit få en parkering här hemma. Sen när vi kom hem fick han ju reda på att en av kollegorna kört in i bilen, och gjort märken på båda dörrarna på ena sidan. Det har tagit 100 år att få ordning på alla papper, kolla upp saker och få klartecken från försäkringsbolagen. Det är ju J´s kollega som ska stå för det, inte vi. Tillslut fick vi i alla fall veta att det bara var att tuta och köra, dvs lämna in bilen på service. Bilen har enbart varit hos Svenska bil tidigare, så J ill fortsätta lämna den dit eftersom det ser bäst ut. Problemet är bara att dom har så lååånga väntetider. Så det tog ca 1 månad innan han fick en tid, till kl 09.00 idag.

Som jag skrev igår jobbade ju J 16-timmarspass igår och kom hem runt 01.00 inatt. Jag var vaken då, mådde apdåligt och hade huvudvärk, illamående, sammandragningar och ont både här och där. Trodde att jag skulle dö. J blev såklart orolig och låg och pratade med mig en stund. Sen frågar han.. "När åt du sist"? "Hmm, när Malin var här och vi åt middag". Vi räknade snabbt ut att det var 7 timmar sedan. Dumma mig som aldrig lär mig. Jag gick upp och tog en tallrik fil, sen lyckades jag somna.

Vaknar med ett ryck kl 09.05 av att J inser att han försovit sig. Han börjar springa omkring här hemma samtidigt som han försöker få tag på Svenska bil, kommer bara till huvudkontoret och bestämmer sig för att åka ändå på vinst och förlust. Så på 5 min var han ute genom dörren. Tyckte såå synd om honom. Han har verkligen väntat på detta sedan i våras och fått åka runt i en trasig bil. Nu kommer det ju ta flera veckor innan vi får en ny tid, kanske bebis rent av kommer hinna komma innan bilen är klar.

MEN, nu ringde han precis och berättade att dom lyckades klämma in honom och tittat på bilen. En tid för reparation är bokad i augusti. J är på väg hem igen så vi hinner ses lite innan han sticker till jobbet. Underbart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0