Lite news!

Nu har jag pratat med läkaren. Han trodde att jag kunde få åka hem imorgon (weehooo), det är tydligen väldigt ovanligt att man håller kvar patienter som mig vecka efter vecka. Dom allra flesta kan åka hem och vila istället. Tabletterna ska jag ta tills dom är säkra på att allt stabiliserat sig ordentligt, men jag ska få ta en mindre dos nu så jag förhoppningsvis slipper må dåligt. Han sa också att bebis hade haft lite hög puls på ctg´n imorse (vilket jag också noterade), förmodligen för att h*n var så väldigt aktiv. Dom kommer att göra en ny mätning under eftermiddagen för att hålla lite extra koll.

J kom och överraskade med glass här tidigare, min underbara knäppboll ;). Det är inte lätt för honom heller, att se mig ligga här och sen behöva åka hem själv. Men jag har förklarat att det är bättre om han är hemma ibland och samlar kraft, så att han har energi när han väl är här!



Jag försöker tänka "en dag i taget" nu. Det känns som en stor lättnad att jag förmodligen kommer bli hemsläppt imorgon, men det är så lätt att börja undra hur det kommer bli dom kommande veckorna. Att ligga hemma och BARA få gå till toaletten är inte lätt, om det nu är det jag måste göra. J jobbar ju, så jag kommer ju bli tvungen att fixa mat till mig själv. Vi får väl se till att ha färdigt så det finns, men ändå. Och sen vet jag ju hur uttråkad jag var redan innan, när jag faktiskt fick vara uppe och gå. Och hur ska jag göra när jag får sammandragningar? hur mycket är "ok" i det här läget? Ja, det är många tankar som far runt. Men jag försöker som sagt att inte tänka på allt det där. Det får bara lösa sig, en dag i taget.

Kommentarer
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Vilket himla fint bloggnamn - vardagslycklig - man blir liksom lycklig av ordet.

2011-07-31 @ 15:41:46
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Tigerhonan - BF 3 oktober ♥

Hehe ja precis :)



Åh jobbigt det där låter :(

2011-07-31 @ 17:48:21
URL: http://www.tigerhonan.net
Postat av: Cissi

Vad jobbigt det låter...

2011-07-31 @ 20:59:36
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Mamma till Dino

Skönt att du troligtvis får åka hem..Känns ändå bättre hemma än på ett sjukhus.

Dino mådde bra när han föddes, han klarade Sig utan någon hjälp. men vi låg på neonatal i 2v för att hålla koll o han sondmatades eftersom han inte hade. Så mycket kraft att suga själv. Sen fick vi åka hem på permission i ca 2v vilket innebar att vi fick åka till sjukhuset varannan dag på vägning. O därefter blev vi utskrivna.

2011-07-31 @ 23:19:24
URL: http://Maminoo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0