Väder, vind och Mora

Jag har haft sån otur med vädret varje gång jag åkt upp till Mora den här sommaren. Riktigt tråkigt med tankte på att det är här uppe man verkligen njuter när det är fint. Sitta ute på altanen och bara ha det bra. Och med tankte på att det var så fint väder i Sthlm när vi åkte hoppades jag verkligen på några soliga dagar. Men ju närmare Mora vi kom desto sämre väder blev det. Regn och kallt.

Men faktiskt så är det rätt fint här idag. Fortfarande lite för kallt för att det ska vara badvänligt, men ändå sol. Följde med mamma och farmor på den obligatoriska 10-promenaden med hundarna, och det var superhärligt. Trots att alla blev tvugna att gå i snigelfart på grund av mig :P. Kossorna och fåren låg och drönade i hagarna och det kändes så somrigt, Mora när det är som bäst.

Kommentarer
Postat av: Jane

Skitsommar måste jag säga.

Här uppe är det helt sjukt. När solen skiner e det riktigt härligt och verkligen SOMMAR. Men många sådana dagar har vi inte haft. När solen försvinner så blir det 13 grader varmt och riktigt ruggigt. Sådär att man måste ha tjocktröja på sig. I JULI liksom... Kul sommar? :/

2011-07-13 @ 12:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0